Saturday, February 18, 2012

Sedarnya Aku

Assalammualaikum

Sedarnya aku dri tidurku,
Yg mati itu,
Memberi kesdaran untuk aku yg msih hidup,
Berdebar hati memikirkan,
Diri ini ,suatu saat nnti akn menyusul,
Bukan aku saja, malah semua yg msih hidup,
Aku sedar jantung ku masih berdegup,
Suatu saat yg aku tidak tahu,
Dan wktu itu akan tiba tepat,
Bila jantung aku akn berhenti berdegup untuk selama-lamanya,
Dan waktu itu juga,nafas ku terhenti,
Tiada lagi yg aku bisa ucapkan detik itu,
Hanya mampu berserah dan mengharap kan doa dri yg msih hidup,
Dan juga tiadalah kesedihan dlm pemergianku, itu akn lbih menyeksa ku.
Tiada lagi, ibu disisi,ayah disisi,adik dan juga abg,
Wktu itu aku keseorgn mnnti saatnya untul disoal,
Tpi skrg aku sedar aku yg msih hidup, 
Masih ada peluang untuk aku melengkapkan bekalan bagi menemani aku sewaktu aku keseorgn nnti..
Ya Allah, Ampunilah sgala dosaku,
Aku tidak layak ke Syurga-Mu,
Tapi aku tidak sanggup ke Neraka- Mu,
Dari itu, 
Kurniakan lah ku keampunan 
Ampunkan lah dosaku,
Terimalah taubatku,
Sesungguhnya Engkau lah pengampun dosa2 besar..
Amin...

No comments:

Post a Comment