Thursday, March 6, 2014

SALUTE!!!!!

Assalammualaikum

Bukannya dh lama x singgah, kalau nak ikutkan tiap-tiap mlm aku singgah. Cuma diri ni je nak gerak ke tak nak gerak. Dh la dh lama tinggalkan benda2 yang kene cari ilham macm kat kelas dulu, lagi aku keras kan otakka aku untuk mencari idea dan manja kan tangan utk tidak menulis. Tpi mmg sejak dua menjak ni sedikit tertekan dan bizian-bizian yg melanda. Lagi-lagi bila kursus dh start, banyak masa yg akan ditinggalkan tapi ianya mungkin berguna buat aku.
Nak ku jadikan cerita kene plak time kursus aritu ade 4 latihan yang kene bina cerita berdasarkan gambar. Perggg, realitinya aku yang sememangnya akan stuck bila nak buat pendahuluan, sakit beb bila x bleh nak start dgn apa-apa ayat. Aku rasa otak aku lah yang paling lembap sekali masa tu.
Tambah plak dengan akk sebelah aku tu si novelian, laju je tgn dia menarik-narik mata pen dengan idea mcm nak muntah dari otak. Fuhhh, tambah gelisah la aku time tu. Masa plak dia bagi satu gambar 3 minit #xsilapakaku haru biru jadinya aku perah otak. At last ade 1-2 cerita aku yg aku biar tergantung, bukan aku sengaja utk gantung...... masa dah habis........
Mula-mula aku fikir mcm x nak je ikut kursus ni, tpi bila fikir2 balik aku pun tengah mencari sesuatu yang baru, tambah plak kursus diadakan kat PD, x salah rasanya klu aku try.
Memang x salah la aku ikut, sbb kat sini byk benda yang aku belajar,kenal orang, kenal diri kita, banding kan diri, kajidiri banyak sebenarnya yang kita x tahu pasal diri kita dan orang lain. mksud ambil tahu org lain bukanlah nak jaga tepi kain, cukup sekadar tahu apa dia suka dan ape dia x suka, jdi kita sama2 x kan buat ape yang org lain x suka right?.
Senang cerita a lot of thing la yang aku belajar dari sana bersama akak2 n abang2 yang sporting dan yang aku salute n respect kat diorg, even ade certain abg n akak yang aku pnggil dia dgn nama bkn gelaran akak or abang. tpi alhamdulilah, ape yang aku tgok diorg ok je asal x melebih. Sorry la akak2 and abang2 ku. Diorg tu semua amat aku banggakan, diorg tetap dengan hati diorg, kuat dgn usaha diorg tidak pernah goyah. salute uolls bro and sis! Korang memang sangat awsome.
And the best sekali yang kita nak bila kursus mestilah pengajar yang power betul x, tpi mmg Cikgu amirin, Uncle Zin memang terbaik. Diorang x kedekut ilmu, everything dia bagitau tanyala ape nak tanya. Thanx a lot. Alhamdulilah, ini semua rahmat dari Allah. Nikmat yang Dia beri amat banyak dan besar kita je x nampak, bukan x nampak tpi kurang sedar.

No comments:

Post a Comment